Sierpień, 2009

Góry izerskie - Lyse Skaly

Niedziela, 30 sierpnia 2009 · dodano: 30.08.2009 | Komentarze 1

Kolejny wypad w góry izerskie u naszych południowych sąsiadów. Tym razem celem były Łyse Skały, leżące na trasie zielonego szlaku idącego od Oldrichovskiego siodła. Od dzisiaj już będę wiedział aby nie pakować się w czechach na szlaki dla pieszych, bo więcej wtedy się prowadzi rower niż delektuje się jazdą, w ten sposób przez ok.4km musiałem z kumplem prowadzić rower bo szlak był nieprzejezdny z kilku powodów: nachylenie, wystające skały, powalone drzewa czy też schody. Ale i tak warto było, przy okazji udało mi się pokonać granicę 1000 km w tym sezonie.

Powrót z rajdu

Niedziela, 23 sierpnia 2009 · dodano: 25.08.2009 | Komentarze 0

Powrót z rajdu oraz imprezki, tym razem już spacerowym tempem.

Rajd energetyków Turowa 2009

Sobota, 22 sierpnia 2009 · dodano: 24.08.2009 | Komentarze 2

Już po raz szósty odbył się rowerowy rajd energetyków Turowa, choć dla mnie był to pierwszy raz. W tym roku meta rajdu znajdowała się nad jeziorem Witka, natomiast start odbył się z dwóch miejscowości, Bogatynia i Zgorzelec. Każdy z uczestników rajdu mógł sobie wybrać trasę krótszą bądź też dłuższą, oczywiście ze znajomymi pojechaliśmy dłuższą trasą, która wiodła z Bogatyni do styku trzech granic, a następnie wzdłuż Nysy Łużyckiej ścieżką rowerową po niemieckiej stronie udałem się do Ostritz, gdzie spotkałem dwójkę znajomych i już z nimi zmieniłem nieco trasę i poprzez Radomierzyce udaliśmy się na Witkę, gdzie czekały już na nas kiełbaski, bigos i inne smakołyki pod postacią złotego napoju. Warto wspomnieć, iż każdy z uczestników rajdu został na mecie obdarowany plecakiem rowerowym, na pewno się przyda :) Po chwili odpoczynku większość uczestników rajdu udała się do domu, natomiast ja ze znajomymi zostaliśmy w wynajętym domku w celu kontynuowania spożywania napojów wyskokowych.
Przed startem:

Parking dla rowerów:

Wszędzie się zmieści:

Do i z serwisu

Wtorek, 18 sierpnia 2009 · dodano: 25.08.2009 | Komentarze 0

Wypady dwa do serwisu oddać rower i drugi aby go odebrać. Ale już kilka kilometrów po odebraniu roweru z czeskiego serwisu rowerowego pojazd mój nadaje się do reklamacji, gdyż ciągle nie sprawuje się tak jak powinien.

Curia Vitkov

Sobota, 15 sierpnia 2009 · dodano: 15.08.2009 | Komentarze 0

Dziś z kumplem wybraliśmy się zobaczyć średniowieczną twierdze Curia Vitkov, jaką od paru lat niedaleko Bogatyni buduje grupa zapalonych czechów. Curia Vitkov jest repliką osady z XII wieku, która łączy siedzibę wielmoży z ośrodkiem produkcji rzemieślniczej i administracji gospodarczej. Dojazd do tego miejsca to jednak praktycznie ok 8km podjazd, tak więc daje się to odczuć.

Oybin - Góry Łużyckie

Piątek, 14 sierpnia 2009 · dodano: 15.08.2009 | Komentarze 0

Do Oybin można dojechać na kilka sposobów, ja z kumplem wybraliśmy się do tej górskiej miejscowości w Niemczech poprzez czeską część gór żytawskich. Po drodze napotkaliśmy kilka ciężkich podjazdów jak i również piękne zjazdy po górskich trasach. Jadąc podmokłymi i pełnymi błota szlakami górskimi musieliśmy uważać, choć nie obyło się bez upadku w wykonaniu kumpla. W Oybin jest kilka miejsc które warto odwiedzić, ale takie przyjemności zostawiliśmy na następny wypad w tamte strony, bo na pewno już niedługo tam powrócę.
[]

Guślarz po raz drugi

Środa, 12 sierpnia 2009 · dodano: 12.08.2009 | Komentarze 0

Dzisiaj z kumplem wybraliśmy się pojeździć trochę u naszych południowych sąsiadów. Jechaliśmy głównie drogami polnymi, a już sam finish był dla nas zbyt ciężki nie tylko ze względu na nachylenie, ale przede wszystkim na brak dobrej ścieżki na szczyt. Ale po takim podjeździe na 569m, człowiek ma przyjemność ze zjazdu :).
Dawny młyn w miejscowości Uhelna

Góry Izerskie, w tle szczyt Jested

Tablica na szczycie z 1864 roku.

Guślarz

Poniedziałek, 10 sierpnia 2009 · dodano: 10.08.2009 | Komentarze 0

Dzisiaj wybrałem się na jedną z gór jakie górują nad Bogatynią, a mianowicie Guślarz o wysokości 569m n.p.m. w celu wypróbowania nowego roweru w terenie, w którym to mnie nie zawiódł. Podjeżdżałem od strony zachodniej, wzdłuż granicy Polsko-Czeskiej, podjazd stromy z częściowo nieprzejezdną trasą, gdyż momentami na trasie zalegają powalone drzewa.
Na szczycie:

Jak zwykle kłody pod nogi i koła:

Widok na hałdy i Bogatynię:

h km/h:
Rower:GTek

Pierwsza jazda na nowym rowerze

Piątek, 7 sierpnia 2009 · dodano: 10.08.2009 | Komentarze 0

Dzisiaj odebrałem rower we Frydlancie (Czechy). Do domu oczywiście musiałem zahaczyć o jakieś lasy i przetestować trochę go w boju.

Rower:

Hejnice - Góry Izerskie

Sobota, 1 sierpnia 2009 · dodano: 02.08.2009 | Komentarze 0

Z powodu upału jaki panował z Michałem postanowiliśmy opóźnić trochę nasz wypad do Hejnic i dalej w góry izerskie i tak wyruszyliśmy ok. 16 w kierunku czech mimo, że żar słoneczny dalej lał się z nieba. No ale wraz z rosnącą liczbą kilometrów na liczniku spadała temperatura powietrza. Po dotarciu do Hejnic, gdzie zrobiliśmy krótki odpoczynek oraz pstryknąłem kilka fotek katedry, udaliśmy się do Ferdninandowa w którym to znajduję się miejsce gdzie rozpoczynają się szlaki rowerowe po Górach Izerskich i tak łupem naszym padł niebieski szlak prowadzący do Oldrichova a dalej do Mniska. Szlak bardzo przyjemny w lesie bukowym z pięknymi widokami. Po wyjechaniu z Gór Izerskich od miejscowości Mnisek czekał na nas kilkukilometrowy podjazd do Albrechtic, skąd już na zakończenie i odpoczynek w nagrodę czekał nas prawie 10Km zjazd w kierunku Bogatyni.
Kościół w Hejnicach:

Malowidła w kościele:

Z kobim w górach izerskich: