MT JOYCE ESCAPE-2011 MTBA MARATHON CHAMPIONSHIPS

Niedziela, 17 kwietnia 2011 · dodano: 18.04.2011 | Komentarze 2

Nadszedł czas aby sprawdzić jak wyglądają maratony MTB na półkuli południowej, pierwszy start i to od razu mistrzostwa Australii. Wraz z Maćkiem mieliśmy okazję wziąć udział w tych zawodach tylko ze względy na niewielką odległość od Brisbane, gdyż tylko 80km. Zawody odbywały się w nowo budowanym parku MTB w okolicach góry Mt Joyce, były to pierwsze oficjalne zawody rozegrane tam. Główne zawody rozgrywały się na dystansie 80km, natomiast my wystartowaliśmy w półmaratonie, czyli przewidywany dystans to 40km, który okazał się nieco krótszy. Niestety organizator do końca się nie wykazał i dzień przed zawodami musieliśmy jechać zarejestrować się i odebrać numery i czip do pomiaru czasu (w pakiet startowy wchodziła koszulka oraz bidon). Spokojnie tych kilkuset uczestników można było obsłużyć przed zawodami, jak to ma miejsce w Polsce. To czego się można było spodziewać na trasie to duża ilość singli, które można obejrzeć na klipie poniżej:

W porównaniu z singlem na Smrku w Czechach to ta trasa jest o wiele bardziej wymagająca i techniczna, w związku z czym przekonałem się że z techniką to u mnie bardzo marnie, ale wynika to pewnie z braku doświadczenia po jeździe na takich trasach. Ogólnie single prowadziły nie tylko w dół ale i pod górę, tak więc była chwila na podziwianie widoków. Reszta trasy to łąki oraz szutry, w tym jeden morderczy podjazd na szczyt Mt Joyce, na który nawet czołowi zawodnicy wprowadzali rowery. Podobnie jak w Polsce, zawodnicy sygnalizują z której strony mają zamiar wyprzedzić, a na singlach proszą zawodników o wolną ścieżkę, po czym za każdym razem grzecznie dziękują. Jak już wspomniałem o technice wcześniej, to muszę nadmienić o skutkach jej braku, czyli upadkach, rozbitym łokciu i jeździe z wypiętym SPD aby móc szybciej się podeprzeć. O wyniku końcowym szkoda pisać, no ale muszę, miejsce 30 w kategorii wiekowej(niestety organizator nie podaje miejsca ogólnego, kolejny minus) na 56 osób. Ogólnie fajna trasa, ale brak techniki odebrał radość z jazdy :( Do tego na takie trasy z tego co zauważyłem to jednie na fullu, pomału chyba zacznę odkładać na kolejny rowerek. Najważniejsze cel, czyli przejechać trasę zrealizowany i z tego jestem dumny.