Rower:GTek

Park Krajobrazowy Doliny Bystrzycy + Pałac Krobielowice

Niedziela, 18 kwietnia 2010 · dodano: 18.04.2010 | Komentarze 1

Pogoda dzisiaj jak marzenie: 17 stopni; zero chmurek na niebie, tak więc nie pozostało mi nic innego jak zrealizować trasę którą miałem już w głowie od kilku dni, a więc wybrać się do Kątów Wrocławskich po drodze podziwiając przyrodę Parku Krajobrazowego Doliny Bystrzycy. Jak się okazało przejażdżka ta jest jedną z najdłuższych jakie do tej pory przejechałem, a kilometrażowo ustępuje tylko wypadowi na Sunshine Coast w Australii. Do parku wjechałem w Jarnołtowie, przy karczmie Rzym, w której mogę polecić wspaniałą zupę grzybową. Później pokierowałem się na Gałów, w którym to pogubiłem się troszeczkę i musiałem nadrobić kilka kilometrów, ale nie było tak źle gdyż wiosna już jest pełną gębą, a oznaką tego są niewątpliwie bociany:

W parku jest wiele miejsc w których wylewają na pola małe strumyczki:

Po powrocie na zaplanowaną trasę udałem się polnymi drogami już nad samą Bystrzycę, gdzie zrobiłem chwilę przerwy na fotki i zjedzenie banana:

Po drodze do Kątów wrocławskich jeszcze kilka razy przekraczałem Bystrzycę, fajne widoki są na rozlewającą się rzekę, kto nie był jeszcze w tych rejonach, to niech nie marnuje czasu, bo tereny piękne a ludzi mało. Po dojeździe do Kątów Wrocławskich, na rynku skonsumowałem drugiego banana i wtedy wybiła 14.00 i zawyły syreny.
Ratusz na rynku w Kątach Wrocławskich:

Jako iż nie czułem się specjalnie zmęczony to postanowiłem zmodyfikować pierwotnie zaplanowaną trasę, szybki rzut oka na mapę i już kręce w kierunki Krobielowic obczaić pałac i pole golfowe. Pałac całkiem fajnie się prezentuje:

zwłaszcza brama wjazdowa:

jednak polu golfowemu jeszcze sporo brakuje, przynajmniej do tych australijskich.
Z Krobielowic drogami o małym natężeniu ruchu, bądź też drogami polnymi na których pełno kałuż udaję się już w kierunku Wrocławia, przejeżdżając przez Biskupice Podgórne z koreańskim parkiem technologicznym LG. Wypad bardzo udany, jutro z pewnością do pracy rowerem nie pojadę.