Newstead Park i wzdłuż rzeki

Niedziela, 20 września 2015 · dodano: 20.09.2015 | Komentarze 0

Żona namówiła mnie na rower, planowo mieliśmy wybrać się na Sunshine Coast ale niestety dwa rowery za cholerę nie chciały zmieścić się w samochodzie. Tak więc pozostało nam wybrać się na przyjeżdżkę po okolicach, a dokładniej wzdłuż rzeki. Najpierw udaliśmy się do Newstead Park gdzie znajduje się Newsted House, który to jest najstarszym ocalałym domem w Brisbane, został on wybudowany w 1846 roku....czyli jak dla nas eurpoejczyków całkiem niedawno. Jednak tutaj w Australii, która jest młodym krajem, jest to kupa czasu.
Newstead House
Jaszczurka
Żyła na tle Brisbane River
Brisbane River
Z Newsted scieżką rowerową prowadzącą wzdłuż rzeki udaliśmy się w kierunku miasta, po drodze stając koło Powerhouse, które jest centrum kulturowo-artystycznym. Bduynek sam w sobie jest bardzo ciekawy, gdyż w przeszłości była to elektrownia działająca od 1928 do 1971 roku.
Powerhouse
Z Powerhouse udaliśmy się dalej wzdłuż rzeki w kierunku centrum, po drodze mieliśmy okazję przejechać po otwartej rok temu ścieżce na rzece, poprzednia była zniszczona przez powódź jaka nawiedziła Brisbane w 2011 roku.
Jedziemy
Żona też jedzie
CBD and Story Bridge
Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze na pyszne fish&chips :)